Патріотичний проєкт “Настільна інтелектуальна гра “Україна і Я” (до 30-ї річниці Незалежності України)

ПАТРІОТИЧНИЙ ПРОЄКТ «НАСТІЛЬНА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «УКРАЇНА І Я»

Валентина Ситенька, заступник директора з виховної роботи Корюківської гімназії Корюківської міської ради Чернігівської області

Наталія Зима, учителька історії та правознавства Корюківської гімназії Корюківської міської ради Чернігівської області

Виконавці мініпроєкту: учні Корюківської гімназії Корюківської міської ради Чернігівської області.

Цільова аудиторія: діти віком 12+ та їх батьки.

Географічна територія: Корюківка.

Партнери: Корюківський молодіжний центр «КУБ», Корюківська публічна бібліотека.

Читати онлайн Патріотичний проєкт “Настільна інтелектуальна гра “Україна і Я”

Завантажити конспект Першого уроку 2021 (посилання на завантаження розміщене в кінці статті)

Мета:

  • розробка настільної інтелектуальної гри про культурні, історичні події/особистості/факти в м. Корюківка та Україні, шляхом залучення учнів гімназії до процесу розробки, оформлення, тестування та розповсюдження гри;
  • сприяння формуванню інтелектуальної еліти, виховуючи всебічно розвинену особистість, патріота України через організацію змістовного дозвілля учнівської молоді закладу і міста, реалізацію ними духовно-творчого та інтелектуального потенціалу;
  • розширення можливості для організації спільного дозвілля учнів та їх батьків без телефонів та інших гаджетів.

Завдання:

  • створити ініціативну групу для розробки гри;
  • провести навчання ініціативної групи щодо правил розробки інтелектуальних ігор;
  • розробити механіку гри (кількість гравців/інвентар/блоки/питання/час гри/хід гри/спосіб взаємодії між гравцями/мотивація для гравців);
  • визначити матеріал та розробити ескіз макету гри;
  • створити перший прототип гри та здійснити його апробацію на ініціативній групі для подальшого коригування;
  • провести тестування гри серед учнів гімназії та вчителів;
  • розповсюдити гру серед класних керівників Корюківської гімназії, у бібліотеку міста, Корюківський молодіжний центр «КУБ».

Актуальність. Становлення і розвиток незалежної України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї країни. Саме тому патріотичне виховання учнівської молоді є важливою складовою процесу формування зрілої особистості – громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача національних традицій з активною громадянською позицією.

Патріотичні почуття не з’являються самі по собі. Це результат довготривалого виховного впливу. А сучасних дітей дуже непросто чимось зацікавити, потрібно весь час знаходити щось нове, щось видозмінювати, трансформувати.

Діти люблять грати у всі часи. Гра створює атмосферу здорового змагання, змушує по- новому використовувати накопичені знання й застосовувати їх не тільки механічно, але й відповідно до умов гри. Важливим є ще те, що не під тиском обставин, а за бажанням самих учнів, під час гри відбувається багаторазове повторення матеріалу в різноманітних формах.

Це і сприяло появі ідеї щодо реалізації в освітньому закладі патріотичного мініпроєкту «Створення настільної інтелектуальної гри «Україна і Я». Слід зазначити, що дана інтелектуальна гра для тих, хто в першу чергу любить Україну, рідне місто, відчуває себе українцем і хоче перевірити та поповнити свої знання.

Шляхи реалізації проєкту

  • Підготовчий

Своє найперше завдання ми вбачали у створенні ініціативної групи для роботи над проєктом. І стовідсотково були переконані в тому, що в групу мають входити ті, кому дійсно цікава наша ідея. Саме тому у фойє закладу було розміщено оголошення про набір бажаючих працювати над створенням настільної інтелектуальної гри. Далі були проведені навчання для ініціативної групи щодо правил та особливостей розробки настільних інтелектуальних ігор, адже одного бажання працювати замало, потрібно мати ще і теоретичну підготовку. Після чого розпочався практичний етап.

  • Практичний

Перш за все, потрібно було розробити механіку гри. Так ми визначились із кількістю гравців, необхідним для гри інвентарем, граничним часом, розробили сам хід гри, спосіб взаємодії між гравцями та їх мотивацію. А також продумали, що крім клітинок із номерами на ігровому полі будуть присутні особливі клітинки «+хід», «пастка», «бонус». На них інколи потраплятимуть фішки гравців (команд). Тоді правила гри будуть змінюватися так:

«+хід». Гравець (команда), чия фішка потрапляє на цю клітинку, отримує можливість здійснити два ходи підряд. Коли відповідь на перше питання була правильною, гравець (команда) закриває клітинку карткою свого кольору і знову кидає кубик, робить хід, обирає блок і питання. Неправильна відповідь на перше питання не позбавляє від другого ходу.

«Пастка». Гравець (команда), чия фішка потрапила на цю клітинку, пропускає хід. Але можна і врятуватися із цієї халепи, якщо в гравця (команди) є бонус. Тоді бонус віддається ведучому, а гравець отримує право здійснити ще раз хід.

«Бонус». При потраплянні фішки на клітинку «бонус», гравець (команда) відповідає на питання із категорії «бонус». Правильна відповідь дає можливість отримати картку «бонус», яка може врятувати при потраплянні на клітинку «пастка». Неправильна відповідь – передача ходу наступному гравцеві (команді).

Потім продумали ескіз ігрового поля. Наступний наш крок полягав уже в розробці тематичних блоків. Визначилися, що їх буде шість: «Україна в цифрах»,«Україна спортивна», «Їх роль в історії держави», «Мандрівка Україною», «Фотопитання» і обов’язково блок, пов’язаний з нашим рідним містечком «Корюківка відроджена». Кожен блок складається з 8 питань, а також ще були додатково розроблені 12 бонусних питань.

Питання тематичних блоків включають:

  • культурні та історичні події в Україні;
  • відомі особистості нашої держави, їх роль в історії України;
  • архітектурні та природні пам’ятки;
  • культурні, історичні події/особистості/факти м. Корюківки.

Далі ініціативна група розробила та роздрукувала посібник «Правила гри. Відповіді на запитання», виготовила ігрове поле та картки із запитаннями, провели апробацію гри, внесли деякі корективи. Після чого розпочався процес тестування гри серед учителів та учнів гімназії.

ІІІ Рефлексія

Настільна інтелектуальна гра «Україна і Я» сприяє:

  • популяризації культурно-історичної спадщини, видатних постатей, фактів та

визначних подій в історії нашої держави та нашого міста;

  • усвідомленню приналежності учнів до маленької батьківщини та української

ідентифікації;

  • розвитку інтелектуальних здібностей;
  • формуванню вміння співпрацювати, досягати спільної мети, підтримувати одне одного, критично оцінювати свої невдачі та перемоги.

Крім того, у ході створення, а потім під час апробації і тестування спостерігалася значна зацікавленість інтелектуальною грою «Україна і Я» як самої ініціативної групи, так і учнів гімназії та вчителів.

Ми сподіваємось, що запропонований проєкт зможе об’єднати за ігровим полем не тільки учнів різних класів, а й цілі родини. Саме тому в перспективі плануємо представити гру на батьківський загал, знайти спонсорів для друку поля гри, надати примірники гри Корюківському молодіжному центру «КУБ» та Корюківській публічній бібліотеці.

Завантажити: Патріотичний проєкт "Настільна інтелектуальна гра "Україна і Я"

Коментарі із Facebook

Powered by Facebook Comments